تغییر ساعت آغازبه‌کار دستگاه‌های اجرایی مشهد و خراسان‌رضوی از سه‌شنبه (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) اجرای پروژه تعریض پل شهید باهنر در محور جاده سرخس - مشهد تدوین «مدل جریان‌سازی اجتماعی» برای رسیدگی به معضل طلاق| ظرفیت‌های مختلف برای کنش‌گری اجتماعی بسیج می‌شوند عدالت فضایی، زمینه‌سازِ رسیدنِ شهروندان به توسعه فردی هوای کلانشهر ۵ منطقه مشهد امروز پاک است (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیگیری دغدغه شهروندان مشهدی درباره بوی بد استخر بوستان کوهسنگی زمان بهره‌برداری از ایستگاه مترو باب الجواد (ع) مشهد اعلام شد+اینفوگرافی شهروند خبرنگار | درخواست افزودن اتوبوس در مسیر روزبازارهای محدوده جاهدشهر و الهیه مشهد + پاسخ جمیله علم‌الهدی در دانشگاه فردوسی مشهد: شهید آیت‌الله رئیسی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بولوار قمربنی هاشم (ع) و زیر گذر شهید هریری در مشهد اعزام کاروان بسیج شهرداری مشهد به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) سلیمی: پیام پویش نائب الزیاره همدلی و وحدت است پیشرفت ۷۳ درصدی رینگ پیرامونی بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در مشهد
سرخط خبرها

مدیریت شهری مشهد، مهیای برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع)

  • کد خبر: ۲۲۷۳۹۳
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
مدیریت شهری مشهد، مهیای برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع)
در دهه کرامت، جشن‌های باشکوه به همراه زیباسازی شهر و حمل‌و‌نقل ویژه در انتظار زائر و مجاور است.

به گزارش شهرآرانیوز هم‌زمان با ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، مشهد مهیای برگزاری ۱۰ روز جشن و سرور شده است و قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد از آماده‌سازی و آمادگی تمام و کمال زیرساخت‌های شهر و شهرداری برای برگزاری جشن‌های این دهه در شهر خبر می‌دهد.

مهدی یعقوبی با اشاره به آمادگی شهرداری در بخش‌های مختلفی مثل آذین‌بندی، حمل ونقل، خدمات شهری و مشارکت در برنامه‌های مردمی برای دهه کرامت، گفت: برای دهه کرامت ۲۳۰هزارمتر طول آذین‌بندی معابر است و همه ریسه‌های چراغانی شهر روشن خواهند بود. همچنین ۲ میلیون مترطول از جدول‌های سطح شهر به ویژه اطراف حرم مطهر، پرچم‌های فرسوده پل‌ها و میادین شست‌وشو و تعویض شدند.

آماده‌سازی ۲۹۴ آبسردکن

وی ادامه داد: با توجه به حضور گسترده زائران بیش از ۲۳۰۰ چشمه سرویس بهداشتی آماده‌سازی شده است و ۲۹۴ دستگاه آبسردکن، آبخوری و سقاخانه‌های شهر شست‌وشو، گندزدایی و رفع نقص شدند.

وی با تأکید بر اجرای اکران‌های گسترده شهری به مناسبت دهه کرامت افزود: ۱۰۰بیلبورد و ۱۵۰استرابورد در شهر با موضوع دهه کرامت اکران خواهد شد و در کنار آنها در ۳۰۰ مانیتور تلویزیون شهری و قطارشهری و ۴۳۰ المان خورشیدی تبریک دهه کرامت به نمایش درخواهد آمد. همچنین المان‌های گل و فلاورباکس در ورودی بوستان‌های منتخب جانمایی خواهند شد.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد در ادامه و با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری در دهه کرامت تصریح کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی جشنواره‌های متعدد تفریحی و ورزشی پیش‌بینی شده است که جشن خیابان امام رضایی‌ها، جشن بزرگ دختران در ورزشگاه امام رضا (ع)، برگزاری تور‌های قرار زیارت، برنامه مشق عشق، فراخوان جشنواره ایده‌پردازی کشوری سقاخونه (۲)، برپایی ایستگاه‌های استقبال از زائر در پایانه مسافربری و محور نیشابور، برگزاری تور نمایشگاه مفهومی زیارت بخشی از ده‌ها برنامه فرهنگی و اجتماعی شهرداری برای دهه کرامت است.

سرویس‌دهی صلواتی خطوط منتهی به حرم در روز میلاد

اقدامات حمل‌ونقلی شهرداری در دهه کرامت موضوع دیگری بود که یعقوبی درباره آن صحبت کرد و در این باره توضیح داد: در شب و روز میلاد حضرت معصومه (س) در محدوده حرم مطهر رضوی و هم‌زمان با مراسم گل باران حرم امام رضا (ع) خطوط اتوبوس‌رانی تقویت شد، همچنین ناوگان خطوط در محدوده حرم مطهر رضوی تا سقف ۱۵۰دستگاه اتوبوس در شب میلاد امام رضا (ع) و تا سقف ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در روز ولادت امام رضا (ع) افزایش می‌یابد و یازده خط منتهی به حرم امام رضا (ع) در روز میلاد امام رضا (ع) به صورت صلواتی سرویس‌دهی خواهند کرد.

وی ادامه داد: در تاکسیرانی هم ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی در خطوط مبادی ورودی و حرم مطهر رضوی و ۲۶۰۰ دستگاه تاکسی بی‌سیم در تمام ساعات شبانه‌روز در خطوط مبادی ورودی و اپراتور‌های شبکه بی‌سیم ۱۳۳، ۱۸۳۰،۱۸۲۹،۱۸۶۰ به صورت شبانه‌روزی فعال هستند.

افزایش سرویس‌دهی قطار شهری در شب میلاد امام رضا (ع)

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد از اجرای برنامه‌های نمایشی در ایستگاه‌های قطارشهری خبر داد و گفت: سرویس‌دهی قطارشهری هم‌زمان با شب میلاد امام رضا (ع) یک ساعت افزایش خواهد داشت و سرفاصله زمانی خطوط ۱ و ۲ قطار شهری به مدت ۲‌دقیقه کاهش خواهد یافت. علاوه بر این اجرای برنامه‌های نمایشی و سرود را در ایستگاه‌های پرتردد قطار شهری داریم.
یعقوبی تصریح کرد: برای حفظ ایمنی مردم ۱۰ خودرو و نیروی عملیاتی آتش‌نشانی در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر و بوستان‌های محل برگزاری جشن مستقر خواهند بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->